Архів новин
«    лютого 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
Важливо




















НЕЛЕГАЛЬНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ – ОДНА З ПРОБЛЕМ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ СЬОГОДЕННЯ

Дата: 26 лютого 2019Переглянуто: 225

НЕЛЕГАЛЬНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ – ОДНА З ПРОБЛЕМ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ СЬОГОДЕННЯ

Нелегальний перевізник у контексті цієї статті є власником автотранспортного засобу, який використовує його для надання публічної послуги – перевезення пасажирів, не маючи на це відповідного дозволу. Нині втрати бюджету України від діяльності нелегальних пасажирських автоперевізників оцінюються в мільярдах гривень на рік.


Перші нелегальні перевізники з’явилися на дорогах України більш як десять років тому. На той час були всі підстави для того, щоб об’єднати нелегальний трафік із офіційним, привести його у відповідність до законодавства й скористатися напрацюваннями ініціаторів нової послуги на користь країни й пасажирів.


Однак, скориставшись міністерським Наказом № 285 «Порядок визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху» від 12 квітня 2007 року, спритники вибудували тіньову схему пасажирських перевезень, яка діє й досі. В її основі – здійснення регулярних міжміських пасажирських автоперевезень на підставі фіктивних дозволів на нерегулярні перевезення. Ця схема дає можливість уникати будь-яких конкурсів по маршрутах, соціальних зобов’язань у вигляді пільговиків, нагляду інстанцій, які контролюють регулярні перевезення. Завдяки цій схемі перевізники можуть ігнорувати автовокзали та автостанції, продавати квитки не через касові апарати, отримуючи неконтрольовану виручку живими грошима.


Система нелегальних перевезень запрацювала на місцях за схемою трикутника: call-центр нелегалів збирав замовлення та інформував про місця відправлень, перевізник отримував кошти від пасажирів і виконував регулярні рейси, орган з безпеки на наземному транспорті видавав перевізникам дозволи на нерегулярні перевезення. Саме так працює ця система й досі, а нелегальні перевезення за кілька років стали загальноприйнятими.


На практиці склалася ситуація, в якій частина автомобільних перевізників виконують перевезення відправляючись від територій, прилеглих до автостанцій, залізничних вокзалів, ринків, інших місць концентрації пасажиропотоків. Ці перевізники відправляють автобуси за наповненням і на практиці надають публічну послугу, однак називають ці перевезення нерегулярними, які взагалі не можуть мати будь-яких систематичних ознак регулярності й мають виконуватись як разові за кожним окремим замовленням.


Перевізники, що виконують регулярні перевезення під виглядом нерегулярних, дістають перевагу. Автомобільні перевізники, які виконують перевезення на регулярних автобусних маршрутах, зазнають великих економічних збитків.


Однак і нині ситуація не змінилася. Ринок пасажирських перевезень на 90 відсотків захоплений нелегалами. Що це означає для держави?


1. Щомісячно в масштабі України бюджет недоотримує у вигляді несплачених податків за різними оцінками від семидесяти до двохсот мільйонів гривень.


2. Гроші, які не надходять до бюджету, не залишаються й у кишенях перевізників. Вони спрямовуються в корупційні схеми всіх рівнів. Нелегальні перевезення нині є надпотужним джерелом корупції практично в усіх регіонах країни.


3. Руйнується галузь пасажирських перевезень. Сьогодні вона корумпована настільки, що не має жодних перспектив інвестування. Рівень безпеки пасажирів на нелегальних маршрутах украй низький.


4. Знищується мережа автовокзалів та автостанцій, яка сама по собі коштує мільярди й швидко відновити яку буде неможливо.


Утім, розв’язати проблему нелегальних перевізників порівняно легко. Для цього необхідно перекрити нелегальний трафік пасажирських перевезень, а діяльність його учасників перенаправити в легальне русло.


«Слабким місцем» тіньової схеми є необхідність отримання в обласних відділеннях Укртрансбезпеки дозволів на нерегулярні пасажирські перевезення, слід перекрити канали їхньої видачі нелегалам. Основне порушення полягає в тому, що затверджений Укртрансбезпекою список осіб, які нібито замовили нерегулярне перевезення, є фіктивним, такими само є й договори з фізичними та юридичними особами щодо надання послуги нерегулярних перевезень.


Тож надання фіктивних документів робить указаний дозвіл недійсним. Виявлення таких фактів у діяльності перевізника мають стати підставою для відкриття кримінальних справ, зокрема за ознаками злочину, передбаченими статтями 358, 366 Кримінального кодексу України: підроблення службових документів.


Звісно, реальна загроза кримінальної відповідальності змусить легалізувати пасажиропотоки. Тоді перевізники працюватимуть офіційно від автовокзалів та автостанцій. Крім того, органи ДАІ разом із представниками прокуратури, підрозділів державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС, СБУ, ДФС, Укртрансбезпекою мають проводити перевірки безпосередньо біля місць виїзду нелегалів.


Припинення їхньої діяльності – це і є дотримання Закону України «Про автомобільний транспорт», статтею 32 якого передбачається можливість організації регулярних пасажирських перевезень виключно від автостанцій.


Тож єдиною альтернативою нелегальним перевезенням є налагоджена робота офіційних перевізників, які сплачують податки та виконують соціальні зобов’язання.


Переведенню пасажиропотоку в офіційне русло мають сприяти проведення попередніх нарад з офіційними перевізниками та керівництвом автостанцій з метою ефективної організації їхньої роботи в умовах, коли різко збільшується пасажиропотік; створення додаткових рейсів від автостанцій з метою задоволення попиту; налагодження ефективної сервісної системи, зокрема створення call-центрів, на зразок тих, що обслуговували нелегалів; проведення потужної інформаційної кампанії для населення з метою роз’яснення необхідності переведення пасажиропотоку в офіційне русло та виграшу пасажирів від запровадження відповідних заходів, гарантій збереження та поліпшення сервісу пасажирських перевезень.


Так, з метою налагодження роботи в напрямку легалізації перевезень пасажирів, 20.12.2018 року під головуванням Міністра інфраструктури Володимира Омеляна відбулася міжвідомча нарада щодо узгодження координації спільних дій, спрямованих на боротьбу з нелегальними перевезеннями автомобільним транспортом за результатами якої Міністерством інфраструктури України затверджено План заходів щодо боротьби з нелегальними перевезеннями.


Запорізькою облдержадміністрацією на виконання протоколу міжвідомчої наради 24.01.2019 проведено нараду з питань боротьби з нелегальними перевезеннями у Запорізькій області.


На виконання Протоколу наради з питань боротьби з нелегальними перевезеннями у Запорізькій області від 24.01.2019 та з метою підвищення рівня якості та безпеки пасажирських перевезень на території Веселівського району затверджено розпорядження голови Веселівської райдержадміністрації від 08.02.2019 № 20 «Про створення робочої групи з питань боротьби з нелегальними пасажирськими перевезеннями автомобільним транспортом на території Веселівського району Запорізької області та затвердження її складу».


Зазначена робоча група, в складі якої представники Веселівської райдержадміністрації, Веселівського відділення поліції МВП ГУНП в Запорізькій області, Управління Укртрансбезпеки в Запорізькій області, Головного управління Держпраці в Запорізькій області, покликана відповідно до повноважень, визначених законодавством, забезпечити проведення спільних перевірок роботи пасажирських автоперевізників на маршрутах, що проходять по території Веселівського району, а також викоренити нелегальні перевезення пасажирів з території району та забезпечити безпеку дорожнього руху.

 

 

 

 

 

 

 

 

Відділ економічного розвитку і торгівлі та з питань надання адміністративних послуг райдержадміністрації

 

 

 

 

 

 

 

шаблоны для dleскачать фильмы

Похожие новости

» » НЕЛЕГАЛЬНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ – ОДНА З ПРОБЛЕМ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ СЬОГОДЕННЯ