Архів новин
«    грудня 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Важливо




















Оголошення
Про головне
























Переваги систем управління якістю

Дата: 29 листопада 2019Переглянуто: 19

Переваги систем управління якістю

В даний час проблемам підвищення якості і конкурентоспроможності вітчизняної продукції (товарів, робіт, послуг) приділяється велика увага і на державному рівні. Це знайшло своє віддзеркалення в прийнятті ряду законодавчих і нормативно-правових актів, які регулюють стосунки в цій сфері.


Серед чинників, що визначають конкурентоспроможність підприємства, ключовими в сучасних умовах є гарантії високої якості продукції, що випускається.


Ми знаходимося в умовах вже розвинених ринкових стосунків. Вирішальним аргументом на користь того або іншого виробника є не просто висока якість його продукції, а стабільно висока якість.


В умовах перевищення пропозиції над попитом, для збереження і тим більше завоювання свого місця на ринку стає недостатнім просто продемонструвати свою здатність виробити продукцію високої якості, яка повністю відповідає вимогам замовника. Потрібно ще переконливо довести, що ця здатність поширюється не лише на окремі зразки, але і на весь спектр продукції, що випускається. Тобто підприємство повинне надати гарантію того, що здатне випускати високоякісну продукцію завжди.


Управляти якістю неможливо без вживання ефективних, таких, що відповідають часу методів. За минулий час методи управління якістю не стояли на місці.

 

З'явилися нові ефективні підходи в управлінні якістю, що в корені змінюють традиційні погляди, у тому числі і на контроль якості готової продукції.


Оцінити якість продукції можна різними способами:


• Проводити контроль якості силами самого виробника (відділ технічного контролю);


• Перевіряти якість силами замовника (на ділянці вхідного контролю або силами замовника але безпосередньо у самого виробника);


• Здійснювати контроль силами незалежної організації (так званою третьою стороною), що складає суть сертифікації якості продукції.


Не дивлячись на різноманітність прийомів організації такого контролю, всі вони мають два недоліки:


1. Процедури контролю стосуються властивостей вже виготовлених виробів.

 
2. Вони стосуються лише окремих зразків цих виробів.


Крім того, всі вище перераховані впливи за своєю суттю можуть носити лише тимчасовий (коректуючий) характер, тому що процес виробництва вже завершений.


З цієї причини, починаючи з середини ХХ століття, стали активно розвиватися нові методи управління якістю, принциповою відмінністю яких стала їх націленість на запобігання виникненню відхилень, а не боротьба з виявленими дефектами. З'явилася нова філософія підходів до управління якістю, тобто від маркетингових досліджень до утилізації.


В результаті узагальнення передового світового досвіду багатьох сотень підприємств, фахівцями в області управління якістю були вироблені мінімально необхідні складові діяльності з ефективного управлінню якістю. Вони були узагальнені Міжнародною організацією по стандартизації (ISO). Поява стандартів ISO серії 9000 стало одним з переломних етапів в еволюції методів управління якістю. Вони дозволили створити ефективний і до певної міри універсальний механізм оцінки можливостей підприємства гарантувати випуск продукції у відповідності з вимогами споживача. Стандарти ISO серії 9000 містять в собі мінімальні вимоги яким повинна відповідати організація робіт по забезпеченню гарантій якості незалежно від того, яку саме продукцію випускає підприємство або які послуги надає, і не залежно від розмірів підприємства.


ISO 9000 - це система, по якій ведеться управління підприємством так, щоб забезпечити можливу найвищу якість роботи підприємства. Система ця охоплює всі етапи випуску продукції і надання послуг: маркетингові дослідження, закупівлю сировини або комплектуючих, аналіз контракту, контроль якості, проектування, створення, обробку, доставку, навчання персоналу, а також обслуговування і підтримку клієнтів. Не дивлячись на те, що стандарти ISO розроблялися при урядовій підтримці, сертифікація по ISO 9000 - справа абсолютно добровільна. Тиск, який змушує підприємства проводити сертифікацію, здійснюється споживачами, а не законодавчими органами. Наявність сертифікату на систему стала необхідною умовою не лише для укладення контракту, але й необхідною підставою лише передконтрактних перемовин.


Володіння сертифікатом на систему управління якості зумовлює також і її аудит (перевірку) на відповідність вимогам стандартів ISO серії 9000. Це фактично комплексний аудит всього підприємства, позитивні підсумки якого свідчать всім про високу організацію управлінської діяльності на підприємстві, в першу чергу, в області забезпечення якості, але фактично - і у всіх інших напрямах. Це і служить тією необхідною гарантією стабільності якості.


Отже, гарантією якості продукції є не лише сертифікат якості на продукцію, але і система управління якістю.

 

 

 

 

 

 

 


Відділ економічного розвитку і торгівлі та з питань надання адміністративних послуг райдержадміністрації

 

 

 

 

 

шаблоны для dleскачать фильмы

Похожие новости

» » Переваги систем управління якістю